Стигла прва кинеска локомотива за ЕПС

Обнова Железничког транспорта ТЕНТ

 

 

(Београд, 19. април 2017. године)  После три деценије „Електропривреда Србије“ набавила је нову електричну локомотиву, која ће омогућити поузданији превоз угља до Термоелектрана  „Никола Тесла“. Локомотиву најновије генерације за ЕПС је направила кинеска компанија ЦРРЦ ЗЕЛЦ.
- Реч је локомотиви дупло веће снаге од оних које сада користимо у ТЕНТ-у, мање троши електричну енергију пошто има систем за повраћај неискоришћене струје и мање је бучна. За ЕПС је значајно што кинеска локомотива може да ради и у отежаним временским условима, јер смо током прошле зиме видели колико је важно имати поуздан превоз угља од копа до термоелектране – рекао је Милорад Грчић, в. д. директора ЈП ЕПС,  на званичној испоруци локомотиве у огранку ТЕНТ.
Кинеска локомотива вући ће вагоне на једној од најоптерећенијих индустријских пруга у Европи, којом се од копова Рударског басена „Колубара“ до ТЕНТ-а дневно допреми и до 100.000 тона угља.
Грчић је истакао да је уговор са кинеским партнерима вредан 533 милиона динара, односно око 4,4 милиона евра и да се успешно реализује.
- ЕПС наставља да поштује смернице Владе Србије и иде у добром правцу модернизације и дугорочног опстанка – рекао је Грчић.
Компанија ЦРРЦ ЗЕЛЦ добила је на међународном тендеру посао да направи две локомотиве за ЕПС.
- Прву локомотиву смо испоручили без проблема у року од годину дана. То није лако урадити. Као највећи кинески произвођач возова успешно смо реализовали наруџбине широм света, у Турској, Аустрији, Немачкој. Ово је први посао који смо добили у Србији и надамо се наставку сарадње – рекао је Чо Шингхе, председник кинеске компаније ЦРРЦ ЗЕЛЦ.
Саво Безмаревић извршни директор за производњу енергије у ЈП ЕПС рекао да је ТЕНТ први пут после 1986. године проширује свој возни парк електричним локомотивама за вучу возова.
 
- Оне представљају значајан замајац развоју ЕПС-ове железнице. По обиму средстава ово представља највећу инвестицију у Железнички транспорт ТЕНТ-а после три деценије – рекао је Безмаревић.
Локомотива је тешка 120 тона и дуга 21,7 метара.  Може да ради у различитим временским условима, опремљена је савременим системима заштите, видео надзор са осам, а постоји и могућност праћења положаја локомотиве из центра даљинског управљања као и систем даљинског праћења и очитавања дијагностике сметњи или кварова.
Долазак нове локомотиве означава и почетак обнове вучних средства Железничког транспорта ТЕНТ у којем је просечна старост локомотива око 40 година.  Нове електричне локомотиве испуњаваће све услове за савремен и безбедан саобраћај, не само на индустријској прузи већ и на пругама јавне железнице.

  

 

Сектор за односе с јавношћу ЈП ЕПС