Page 48 - EPS ENERGIJA 54_decembar 2019

Basic HTML Version

48
|
ЕПС ЕНЕРГИЈА
//
децембар
2019.
Убрзава се прелазак
на електрична возила
К
ина ће по свему судећи усвојити план према коме ће електрична возила за
шест година чинити четвртину свих аутомобила у најмногољуднијој земљи
света. Најава долази од ресорног министра, а као последица пада продаје
електричних возила за 34 одсто.
Кина је највеће тржиште за сектор „возила на нове енергије“, који укључује и
хибридна и електрична возила. Влада је иначе претходно повукла субвенције за
произвођаче. Најновије мере требало би да допринесу да Кина успе да достигне
еколошке циљеве који се тичу и зависности Пекинга од нафте из увоза.
Министар је рекао и да ће Кина наставити да развија технологије батерија за
електрична возила, унапређује инфраструктуру за хибридна и аутономна возила итд.
Многи будућност своје зараде у ауто-индустрији виде управо у Кини, с обзиром
на величину тржишта и пораст прихода у тој земљи. Међутим, прошле године
уследио је први пад продаје још од 1990. године, као резултат успоравања
економског раста, царинског рата са САД и престанка сумњивих кредитирања.
Продаја путничких аутомобила у паду је већ 15 узастопних месеци.
Извор: www.techxplore.com
К
омпанија „Харбор Ер“ са
седиштем у Ванкуверу у
Канади тестирала је „eBeaver“,
електрични авион, петнаестоминутним
летом преко реке Фрејзер, у Ричмонду,
а њиме је управљао директор
компаније и пилот Грег Мекдугал.
Овај лет би требало да пређе у
комерцијални сервис 2022. године.
„eBeaver“ је веома модификована
верзија легендарног „DHC-2 Beaverа“,
опремљена електричним мотором од
750 коњских снага компаније „МagniX“.
„Харбор Ер“ иначе одржава 12 краћих
рута у Канади, на којима годишње
обави око 30.000 летова.
У електрични авион може да стане
до шест путника, а захваљујући
уграђеним литијум-јонским
батеријама за сада има аутономију
лета од око 160 километара по цени
од око 10 до 20 долара електричне
енергије. Компанија тренутно
поседује 14 „DHC-2 Beaverа“ и
жели да побољша домет и потом
електрификује целу своју флоту од
42 авиона до 2022. године, ако за то
добију све потребне дозволе.
– Ово је за сада довољно како би
се започела револуција. За мене је
ово било као да возим наш класични
модел, чак сам имао осећај да
морам да се суздржавам на гасу –
оптимистичан је Мекдугал.
Авионски путнички саобраћај један
је од највећих загађивача на свету
,будући да је у константном порасту,
јер људи све више путују авионима,
а нове, „чисте“ технологије, још нису
успеле да „подигну“ авионе у ваздух.
Извори: www.techxplore.com
и www.b92.net
Полетео први комерцијални електрични авион
Одржавање
Мекдугал напомиње да
када електрификују целу
флоту, имаће значајне
уштеде у новцу, изражене
милионима долара, јер је
одржавање електричних
мотора много јефтиније
од оних са унутрашњим
сагоревањем.
Електрични авион за мање загађење
„eBeaver“ јевеома
модификованаверзија
легендарног „DHC-2
Beaverа”, опремљена
електричниммотором
од750коњскихснага
компаније „МagniX“
Пронађен начин за складиштење соларне енергије
Чување у
молекуларном облику
И
страживачи Универзитета Хјустон (САД) објавили су да
су направили уређај који ефикасно генерише соларну
енергију и успешно је чува док не затреба. Ова хибридна
направа, за разлику од соларних панела, у стању је да сачува
соларну енергију у виду термалне енергије. Овај изум би знатно
могао да промени ограниченост соларних панела, који су упитни
за коришћење када нема довољно сунчевих зрака.
Рад који је објављен у научном часопису „Joule“ комбинује
молекуларно енергетско складиштење и топлотно складиштење
како би се произвела могућност коришћења 24 часа дневно.
Наводи се да је ефикасност уређаја чак 90 одсто код великих
операција, а 73 одсто код операција мањег обима.
– Соларна енергија се чува у молекуларном облику, пре него
у топлотном, јер она с временом нестане, охлади се. Нема ни
губитака, јер нема транспорта кроз некакве водове и слично –
каже Т. Рандал Ли, један од аутора објављеног рада.
Сачувана енергија прави термалну током веће температуре
која се изазива ноћу. На тај начин се повећава количина енергије
чак и када нема сунца.
Извор: www.techxplore.com
Пад продаје возила у Кини доноси нове мере
нови трендови