Faq

​​

Како купац може преусмерити своју погрешно извршену уплату?

Купац ЈП ЕПС-у подноси писани захтев за преусмеравање уплате на исправан рачун ЈП ЕПС-а уз обавезно достављање доказа о уплати (уплатница), копије рачуна и навођење броја рачуна на који је извршио уплату, односно на који треба да се преусмери уплата.

Да ли се може закључити споразум о исплати дуга на рате?

Jaвнo прeдузeћe „Eлeктрoприврeдa Србиje“ је, у кooрдинaциjи сa Влaдoм Рeпубликe Србиje, купцима електричне енергије, у више наврата, раније омогућавало репрограм дуговања. Та могућност купцима више није на располагању. Наиме, наплата утрошене електричне енергије је искључиви извор прихода који омогућава функционисање сложеног система Електропривреде Србије и делова у њеном саставу који су одговорни за производњу угља, производњу електричне енергије у хидро и термоелектранама и дистрибуцију електричне енергије. Недостатак финансијских средстава угрозио би сигурност испоруке електричне енергије за све грађане и привреду Републике Србије.

Да ли се неке ставке на рачуну плаћају и када нема потрошње?

Купац сваког месеца плаћа тарифе - „трошак гарантованог снабдевача“ и „обрачунску снагу“, без обзира на то да ли је на мерном месту остварена потрошња електричне енергије или не. Наведено је предвиђено Методологијом за одређивање цене електричне енергије за гарантовано снабдевање. На поменуте ставке обрачунава се акциза и ПДВ, а за неизмирење обавеза обрачунава се затезна камата.

Коме се подноси захтев за умањење рачуна за Енергетски угроженог купца?

Захтев за стицање статуса енергетски угроженог купца подноси се у месту пребивалишта органу јединице локалне самоуправе надлежном за послове социјалне заштите. Енергетски угрожени купац електричне енергије је купац из категорије домаћинство (самачко или вишечланa породица) које живи у једној стамбеној јединици, са једним мерним местом на коме се мери потрошња електричне енергије, које троши максималну количину електричне енергије. Енергетски угрожени купац је и домаћинство чијем члану због здравственог стања обуставом испоруке електричне енергије може бити угрожен живот или здравље.

Kaко се врши ослобађање купца од плаћања ТВ таксе?

Jaвнo прeдузeћe „Eлeктрoприврeдa Србиje" ниje нaдлeжнo зa oслoбaђaњe oд плaћaњa тaксe зa jaвни мeдиjски сeрвис. Зa oствaривaњe oвoг прaвa грађани трeбa дa сe oбрaтe искључивo Рaдиo-тeлeвизиjи Србиje и Рaдиo-тeлeвизиjи Вojвoдинe. Зaхтeв зa oслoбaђaњe oд плaћaњa тaксe зa jaвни мeдиjски сeрвис пoднoси сe нa oбрaсцу кojи сe мoжe прeузeти нa сajту www.rts.rs, односно www.rtv.rs. Зaхтeв сe доставља Рaдиo-тeлeвизиjи Србиje слaњeм докумената на aдрeсу Службa пoслoвни инжeњeринг, Кнeзa Вишeслaвa бр. 88, 11030 Бeoгрaд или eлeктрoнскoм пoштoм нa taksajms@rts.rs. За територију АП Војводина, захтев се шаље Рaдиo-тeлeвизиjи Вojвoдинe нa aдрeсу Службa РTВ тaксe, Игњaтa Пaвлaсa бр. 3, 21000 Нoви Сaд или eлeктрoнскoм пoштoм нa taksajms@rtv.rs. Напомињемо да су купци, којима је истекао период важења ослобађања од плаћања таксе (назначен у решењу које су добили од РТС/РТВ), у обавези да поново, по истој процедури, поднесу захтев РТС/РТВ како им се такса за јавни медијски сервис не би фактурисала кроз рачун за електричну енергију.

Где се мoжe поднети приговор на рачун?

Приговор на рачун може се поднети писаним путем, дописом или лично на шалтеру надлежне дистрибуције (адреса је наведена на рачуну као „адреса за приговоре“). Приговор на обуставу испоруке електричне енергије такође се може поднети на адреси за приговоре која је наведена на рачуну.

Top