Kada račun za domaćinstva dospeva za plaćanje?
Kako bi se kupcima izašlo u susret i omogućila redovnost plaćanja uz popust od 5%, datum dospeća računa za domaćinstva je 28. u mesecu za prethodni mesec.
Kome da se obrati kupac koji nije dobio račun za utrošenu električnu energiju?
Kupac koji nije dobio račun za električnu energiju treba da se obrati nadležnoj distribuciji lično - na šalteru, ili putem telefona (adresa i kontakt naznačeni su na računu). Pored toga, kupac može videti svoj račun posredstvom korisničkog servisa
"Uvid u račun"
Da li se može promeniti adresa za dostavljanje računa?
Kupac može dobijati račune na željenu adresu, tako što će se zahtevom obratiti službama u nadležnoj distribuciji - pisanim putem ili lično. Tom prilikom kupac je u obavezi da naznači ED brojeve mesta merenja i adresu na koju želi da dobija račune.
Zašto se brojilo očitava na duži ili kraći period od 30 dana?
U skladu sa Uredbom o uslovima isporuke i snabdevanja električnom energijom, operator sistema, odnosno distribucija, očitava brojila električne energije u intervalima utvrđenim kao obračunski period. Istovremeno, u Metodologiji za određivanje cene električne energije za garantovano snabdevanje, koju donosi nezavisno telo, a to je Agencija za energetiku Republike Srbije, definisano je da je obračunski period vremenski period koji je, po pravilu, kalendarski mesec. S obzirom na to da svi kalendarski meseci nemaju 30 dana i da je očitavanje uslovljeno tehničkim i kadrovskim potencijalom distribucija, brojila se očitavaju u periodima koji nisu obavezno 30 dana. S druge strane, istom Metodologijom je predviđeno da se zone potrošnje (zelena, plava i crvena) primenjuju na mesečnu potrošnju, pri čemu se pod mesečnom potrošnjom smatra potrošnja aktivne energije u vremenskom periodu od 30 dana. Ukoliko je obračunski period duži ili kraći od 30 dana, mesečna potrošnja se utvrđuje srazmerno odnosu broja dana u obračunskom periodu i 30 dana. Na ovaj način kupac nije oštećen, bez obzira na broj dana između dva očitavanja.
Kako se informisati o dugu?
Kupci mogu videti svoja dugovanja posredstvom korisničkog servisa
"Uvid u račun" Osim toga, mogu se informisati pozivanjem broja telefona za informacije koji je naveden na računu za električnu energiju.
Gde se može uplatiti račun bez provizije?
Račun se, bez provizije, može uplatiti na šalteru nadležne distribucije.
Da li se račun može uplatiti putem trajnog naloga ili e-bankinga?
Plaćanje trajnim nalogom i e-bankingom je u funkciji. Ugovor o plaćanju putem trajnog naloga potpisan je sa bankama koje su se odazvale pozivu za zakaljučenje ugovora, a očekujemo da se jave i ostale zainteresovane banke, kojima je ugovor ponuđen.
Kako kupac može preusmeriti svoju pogrešno izvršenu uplatu?
Kupac JP EPS-u podnosi pisani zahtev za preusmeravanje uplate na ispravan račun JP EPS-a uz obavezno dostavljanje dokaza o uplati (uplatnica), kopije računa i navođenje broja računa na koji je izvršio uplatu, odnosno na koji treba da se preusmeri uplata.
Da li se može zaključiti sporazum o isplati duga na rate?
Javno preduzeće „Elektroprivreda Srbije“ je, u koordinaciji sa Vladom Republike Srbije, kupcima električne energije, u više navrata, ranije omogućavalo reprogram dugovanja. Ta mogućnost kupcima više nije na raspolaganju. Naime, naplata utrošene električne energije je isključivi izvor prihoda koji omogućava funkcionisanje složenog sistema Elektroprivrede Srbije i delova u njenom sastavu koji su odgovorni za proizvodnju uglja, proizvodnju električne energije u hidro i termoelektranama i distribuciju električne energije. Nedostatak finansijskih sredstava ugrozio bi sigurnost isporuke električne energije za sve građane i privredu Republike Srbije.
Da li se neke stavke na računu plaćaju i kada nema potrošnje?
Kupac svakog meseca plaća tarife - „trošak garantovanog snabdevača“ i „obračunsku snagu“, bez obzira na to da li je na mernom mestu ostvarena potrošnja električne energije ili ne. Navedeno je predviđeno Metodologijom za određivanje cene električne energije za garantovano snabdevanje. Na pomenute stavke obračunava se akciza i PDV, a za neizmirenje obaveza obračunava se zatezna kamata.
Kome se podnosi zahtev za umanjenje računa za Energetski ugroženog kupca?
Zahtev za sticanje statusa energetski ugroženog kupca podnosi se u mestu prebivališta organu jedinice lokalne samouprave nadležnom za poslove socijalne zaštite. Energetski ugroženi kupac električne energije je kupac iz kategorije domaćinstvo (samačko ili višečlana porodica) koje živi u jednoj stambenoj jedinici, sa jednim mernim mestom na kome se meri potrošnja električne energije, koje troši maksimalnu količinu električne energije. Energetski ugroženi kupac je i domaćinstvo čijem članu zbog zdravstvenog stanja obustavom isporuke električne energije može biti ugrožen život ili zdravlje.
Kako se vrši oslobađanje kupca od plaćanja TV takse?
Javno preduzeće „Elektroprivreda Srbije" nije nadležno za oslobađanje od plaćanja takse za javni medijski servis. Za ostvarivanje ovog prava građani treba da se obrate isključivo Radio-televiziji Srbije i Radio-televiziji Vojvodine. Zahtev za oslobađanje od plaćanja takse za javni medijski servis podnosi se na obrascu koji se može preuzeti na sajtu
www.rts.rs, odnosno
www.rtv.rs. Zahtev se dostavlja Radio-televiziji Srbije slanjem dokumenata na adresu Služba poslovni inženjering, Kneza Višeslava br. 88, 11030 Beograd ili elektronskom poštom na
taksajms@rts.rs. Za teritoriju AP Vojvodina, zahtev se šalje Radio-televiziji Vojvodine na adresu Služba RTV takse, Ignjata Pavlasa br. 3, 21000 Novi Sad ili elektronskom poštom na
taksajms@rtv.rs. Napominjemo da su kupci, kojima je istekao period važenja oslobađanja od plaćanja takse (naznačen u rešenju koje su dobili od RTS/RTV), u obavezi da ponovo, po istoj proceduri, podnesu zahtev RTS/RTV kako im se taksa za javni medijski servis ne bi fakturisala kroz račun za električnu energiju.
Gde se može podneti prigovor na račun?
Prigovor na račun može se podneti pisanim putem, dopisom ili lično na šalteru nadležne distribucije (adresa je navedena na računu kao „adresa za prigovore“). Prigovor na obustavu isporuke električne energije takođe se može podneti na adresi za prigovore koja je navedena na računu.