
Колоси РБ
„Колубара“, три рударске машине високе и до 32 метра и тешке до 1.500 тона,
започели су прелазак преко Ибарске магистрале, три пружна прелаза и локалног
пута на око 13 километара дугој траси до копа Поље „Г“.
Роторни
багер „глодар 4“, „одлагач 1“ и одлагач ArsB 3000x50 кренули су 21. децембра са
плаца на којем су ревитализовани и припремљени за рад на новим позицијама, а
23. ће завршити прелазак преко транспортне инфраструктуре. Багер и два одлагача
пребацују се на западне копове „Колубаре“ да би се убрзало откопавања откривке
на коповима Поље „Г“ и „Тамнава - Западно поље“ и да би се обезбедили услови за
експлоатацију угља на „Радљеву“.
- Багер
„глодар 4“ је током претходних пар месеци комплетно ремонтован и очекујемо да
ће за два дана бити на транспортерима Поља „Г“. Крајњи циљ „глодара 4“ је коп
„Тамнава-Западно поље“, али ће багер наредних месеци радити на Пољу „Г“ због
отварања нових количина угља и стабилније и сигурније производње са западних
копова. Када то буду дозволили временски услови, у априлу или мају, багер ће
наставити ка крајњем циљу – рекао је Срђан Алимпијевић, директор Површинских
копова у РБ „Колубара“, који је присуствовао транспорту опреме.
Он је рекао
да се из РБ „Колубара“ испоручују договорене количине угља, без икаквих проблема.
-
Претходних дана сведоци смо напада уперених ка „Електропривреди Србије“, РБ
„Колубара“ и самом угљу. Ситуација која је настала у ТЕНТ-у, успешно је
превазиђена, производња електричне енергије се одвија несметано и договорене
количине квалитетног угља иду ка термоелектрани без икаквих проблема. Испорука
ће се из дана у дан повећавати, према планираној производњи – истакао је
Алимпијевић. - Иако су појединци из Министарства рударстава и енергетике
изражавали сумњу у наше податке чак и независни институти, које је ангажовало
Министарство, потврдили су тачност ЕПС-ових информација о количинама откривеног
угља. Према снимцима, „Колубара“ има 7,1 милион тона откривеног угља.
Он је
одбацио оптужбе лобиста и такозваних бораца за зелену енергију, који данима
понављају да је из Колубаре ишло само блато.
- То није
тачно, то вређа и саме рударе из „Колубаре“. Не копа се угаљ задњих пет, шест
дана или тог викенда, копа се деценијама. И увек је угаљ био црно злато, и
одржавао је енергетску стабилност. И на састанку са Александром Вучићем,
председником Србије, рудари „Колубаре“ су добили подршку - рекао је
Алимпијевић.
Алимпијевић
је нагласио и значај рада свих служби које су учествовале у припреми и
реализацији транспорта рударских машина и захвалио „Електромрежи Србије“,
„Путевима Србије“ и „Железници Србије“ на сарадњи у припремама овог великог
посла.
Роторни
багер и два одлагача на путу до одредишта прелазе инфраструктурни коридор од
око 1,5 километара, затим кроз Поље „Д“ око девет километара, а од садашње до
планиране позиције за „глодар 4“ на Пољу „Г“ траса је око 2,5 километара.